Ez lenne a PSVR 2, a PS5 konzolhoz készült virtuális valóság rendszer.

Mindannyian tudjuk, hogy a chiphiány miatt jelenleg (2021) alig van készlet a konzolokból (főleg PS5)

Ez lenne a PSVR 2, a PS5 konzolhoz készült virtuális valóság rendszer.
A PSVR 2 új kontrollere (Forrás: Sony)

Mindannyian tudjuk, hogy a chiphiány miatt jelenleg (2021) alig van készlet a konzolokból (főleg PS5), és a trend és az előrejelzések szerint ez legalább 2023-ig így fog folytatódni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a gyártók ne dolgoznának még új termékeken, és ahogy az várható volt, máris megjelentek az első pletykák a PSVR 2-ről, a virtuális valóság rendszerről, amelyet ez esetben a Sony új konzoljához, a PS5-höz terveznek. Az alábbiakban mindent elárul róla a hardzone.


(A PSVR 2 új kontrollere (Forrás: Sony))

Valójában már egy ideje keringenek pletykák arról, hogy a Sony következő generációs virtuális valóság rendszere készül. Feltehetően a PSVR 2 nevet kapja majd, és azt állítják, hogy képességei fényévekkel előbbre nyúlnak az elődjénél. A pletykák szerint: 4K felbontás, motoros haptikus (tapintás) visszajelzés, a belső-irányú követés és a FOV renderelés állítólag az új verzió legfontosabb jellemzői lesznek.

Hogyan fog kinézni a PSVR 2?

Az állítólagos specifikációk egy "megbízható forrásokat" idéző médiából származnak, de még így is, és ahogy mindig mondjuk, szem előtt kell tartanunk, hogy egyelőre nincs semmi megerősített a gyártótól, így ezek pletykák, és úgy kell kezelnünk őket.

Feltételezve, hogy ezek a pletykák pontosak, a PSVR 2 szemenkénti felbontása 2000 x 2040 pixel lenne, amivel megelőzné az Oculus Quest 2-t, a Steam hardveres felmérésében résztvevők körében legnépszerűbb virtuális valóság szemüveget, de valamivel a HP Reverb G2 alatt maradna, amely 2160 x 2160 pixeles szemenkénti felbontásával vezeti a felbontási versenyt.

Haptikus visszajelzés:

Az egyik pletyka, amit már egy ideje hallottunk, még a mostani szivárogtatás előtt is, hogy a PSVR 2 olyan tekintetkövetést kínál majd, amely képes lesz a FOV (látómező) valós idejű megjelenítésére, ami azt jelenti, hogy a felhasználó által nézett képnek csak egy része lesz nagy felbontásban megjelenítve, így javítva a betöltési időt és az eszköz általános teljesítményét. A virtuális valóság headset egy lencse elválasztó tárcsával is rendelkezik, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a szemek közötti távolságot saját preferenciáik alapján állítsák be.

A PSVR 2 USB-C csatlakozón keresztül csatlakozik majd a PS5 konzolhoz, és egy integrált kamerarendszert használ majd az új kontrollerek helyzetének követésére, ami sokkal egyszerűbbé és gyorsabbá tenné a kezdeti beállítást, mint a PS4-en használt jelenlegi verzió.

Ez mind nagyon izgalmasan hangzik, de sajnos megismételjük, hogy egyelőre ezek csak pletykák, és valójában még nincs szó arról, hogy a PSVR 2 mikor és milyen áron kerül piacra. Annyit már most elárulhatunk, hogy nem fog egyhamar érkezni, mivel a Sony tavaly októberben megerősítette, hogy legkorábban legalább 2022-ig nem lesz virtuális valóság rendszer a PS5-höz, és mivel a chiphiány várhatóan legalább 2023-ig az iparág minden részét sújtja majd, számítsunk arra, hogy az eszköz fejlesztése még tovább csúszik.

A VR2 szemüveg egy igen izgalmas téma, nagyok sok előnye és hátrányai is van. Kíváncsiak vagyunk mi lesz ennek a technológia újításnak a csúcsa.